• Greek
  • English (United Kingdom)
Προπόνηση δύναμης σε παιδιά-εφήβους 2 PDF Εκτύπωση E-mail
Φυσική κατάσταση
Συντάχθηκε απο τον/την Παναγιώτης Θεoδωρόπουλος   
Παρασκευή, 15 Μάιος 2009 09:28

 

 

Τι προτείνουν οι γιατροί :


Η προπόνηση δύναμης σε παιδιά και εφήβους , είναι ένα ζήτημα που συζητείται πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια και ακόμα παρόλα αυτά υπάρχουν παρεξηγήσεις καθώς και λάθος πληροφορίες οι οποίες ανακυκλώνονται μεταξύ των προπονητών , των παικτών και των γονέων πάνω στο θέμα αυτό. Οι συνήθεις ερωτήσεις που αφορούν την προπόνηση δύναμης σε αυτές τις ηλικίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων : «θα αναπτύξει ο παίκτης μεγάλη μυϊκή μάζα;» , «θα βελτιωθεί η αθλητική απόδοση;» , «είναι η προπόνηση δύναμης ασφαλής;» , «είναι πιθανός ο τραυματισμός των αυξητικών χόνδρων ή είναι πιθανό να επηρεαστεί η ανάπτυξη ως παράπλευρο αποτέλεσμα της προπόνησης δύναμης;».
Υπάρχουν πολλοί μύθοι που περιβάλλουν την προπόνηση δύναμης στα παιδιά , αλλά όλο και περισσότερο οι ερευνητές δείχνουν ότι αυτού του είδους η προπόνηση μπορεί με ασφάλεια και επιτυχία να ενσωματωθεί στο πρόγραμμα προπόνησης ενός αθλητή ακόμα και από τις μικρές ηλικίες.
Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί τα τελευταία 15 με 20 χρόνια έχουν προμηθεύσει μεγάλη ποικιλία δεδομένων που υποστηρίζουν τα οφέλη που έχουν στην υγεία τους τα παιδιά και οι έφηβοι που συμμετέχουν σε καλά οργανωμένα και κατάλληλα επιτηρούμενα προγράμματα δύναμης. Τα δεδομένα των ερευνών δείχνουν ότι ένα πρόγραμμα προπόνησης δύναμης , μπορεί να μειώσει και όχι να αυξήσει τις πιθανότητες τραυματισμού μέσα από τη συμμετοχή σε αθλήματα , στην προεφηβική και εφηβική ηλικία. Οι έρευνες δείχνουν ακόμα , ότι τα παιδιά παρουσιάζουν αύξηση της μυϊκής τους δύναμης , αλλά όχι σαν αποτέλεσμα της αύξησης της μυϊκής μάζας , αλλά ως αποτέλεσμα της βελτίωσης του κινητικού ελέγχου και του μυϊκού συντονισμού. Όσον αφορά τώρα τους τραυματισμούς των αυξητικών χόνδρων , η βιβλιογραφία υποδεικνύει ότι τα καλά δομημένα προγράμματα δύναμης δεν έχουν αρνητική επίδραση στην ανάπτυξη και μάλιστα μπορεί στην πραγματικότητα να είναι θετικό ερέθισμα για την ανάπτυξη και τον εμπλουτισμό των οστών των παιδιών.
Μεγάλοι οργανισμοί υγείας όπως oι : American College of Sports Medicine(ACSM) , American Academy of Paediatrics (AAP), American Orthopaedic Society for Sports Medicine (AOSSM) και National Strength and Conditioning Association (NSCA) υποστηρίζουν και έχουν εκδώσει οδηγίες για την εφαρμογή προγραμμάτων δύναμης με επιτήρηση. Οι δύο πιο σημαντικοί παράγοντες στη δημιουργία ενός ασφαλούς προγράμματος δύναμης για κάθε παίκτη , μικρό ή μεγάλο , είναι:
1. Συγκέντρωση στη διατήρηση της κατάλληλης τεχνικής συνεχώς.
2. Επιτήρηση όλων των προπονήσεων από έναν ειδικό προπονητή φυσικής κατάστασης ή από έναν προπονητή του tennis που μπορεί να βοηθήσει με τη διδασκαλία της σωστής τεχνικής των ασκήσεων και να επιβλέπει την προπόνηση.
Η προπόνηση δύναμης μπορεί να προσφέρει θετικά στοιχεία για όλους τους παίκτες του tennis και πραγματικά αξίζει να συμπεριληφθεί στο γενικότερο πλάνο προπόνησης τους.

 

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε με πρωτότυπο τίτλο :
«Strength & Conditioning: Strength Training for Young Tennis Players, Part II»
By Scott Riewald, PhD, CSCS, Noel Gressner, MEd, ATC, CSCS USA Tennis Sport Science
http://www.playerdevelopment.usta.com/content/fullstory.sps?iNewsid=114704&itype=7418

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 13 Ιούνιος 2014 13:31
 
U.S. Professional Tennis Association  Tennis Europe  International Tennis Federation  Little Tennis USPTA  USTA  iCoach  Play & Stay 
LTA, British Tennis  The Bailey Method  U.S. Pro Tennis Shop  Advanced Coaching Education  Mental Edge International  Tennis Australia  Tennis 10s