• Greek
  • English (United Kingdom)
Κοίτα τη μπάλα! PDF Εκτύπωση E-mail
Αθλητική Ψυχολογία
Συντάχθηκε απο τον/την Βασίλης Καραδημητρόπουλος   
Τετάρτη, 13 Μάιος 2009 23:53

Τι δουλειά έχει το μυαλό σου μ' αυτό?

 

Όλοι έχουμε ακούσει τη φράση «κοίτα τη μπάλα» πάρα πολλές φορές. Εδώ υπάρχει μια τελείως καινούρια προοπτική για το τι πραγματικά συμβαίνει...watch_the_ball

Ένα από τα πιο κοινά λάθη που κάνουν οι παίκτες (σε όλα τα επίπεδα), είναι ότι όταν είναι έτοιμοι να χτυπήσουν τη μπάλα, ήδη σκέφτονται το μέλλον. Προσπερνούν το σώμα.Καθώς το σώμα εκτελεί το χτύπημα, οι σκέψεις ήδη τρέχουν μπροστά - όπως: πρέπει να πάω γρήγορα στο φιλέ, θα προλάβει τη μπάλα μου; όχι πάλι, θα το καταφέρω αυτή τη φορά;...Η συνέπεια είναι το κεφάλι να ακολουθεί τις σκέψεις και να μην κοιτάς πια τη μπάλα. Όχι μόνο αυτό, αλλά χάνεις το ρυθμό σου με τη μπάλα, με αποτέλεσμα ένα κακό χτύπημα ή ένα λάθος.

 

Όλοι έχετε ακούσει τη φράση «κοίτα τη μπάλα». Είναι καλή αλλά μπορεί να γίνει καλύτερη. Εδώ χάνεις το νόημα. Η πηγή του προβλήματος δεν είναι ότι δεν κοιτάς τη μπάλα, αυτό είναι η συνέπεια που οι σκέψεις δεν μένουν στο χτύπημα.Όταν μπορέσεις να πειθαρχήσεις τον εαυτό σου και το μυαλό σου να μείνει κενό τη στιγμή του χτυπήματος (ο Federer είναι το τέλειο παράδειγμα), τότε το κεφάλι σου θα μείνει εκεί και δε θα ενοχλήσει το χτύπημα. Θα κοιτάς τη μπάλα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.Τη στιγμή που νιώσεις ότι έχεις χτυπήσει καλά τη μπάλα ή ότι είδες τη ρακέτα μπροστά σου (την κίνηση της ρακέτας θολά), τότε μπορείς να προχωρήσεις με τις σκέψεις και το σώμα σου.

 

Προφανώς αυτός είναι ο τρόπος να το εξασκήσεις. Θα χρειαστεί κάποιο χρόνο και με λίγη προσπάθεια δε θα το ξανασκεφτείς. Θα γίνεται αυτόματα κι έτσι το μυαλό σου θα είναι ελεύθερο να κάνει άλλα σημαντικά πράγματα από το να τσεκάρει κάθε φορά αν είδες τη θολή ρακέτα ή όχι.Δεν είναι δύσκολο να το εξασκήσεις αυτό σε ένα κανονικό rally. Είναι πολύ πιο δύσκολο να το κάνεις σε «εύκολες» μπάλες, σε χτυπήματα approach, smash, βολέ κ.α.. Σε χτυπήματα που κάνουν τη διαφορά. Σε χτυπήματα που αν τα κάνεις θα αποφέρουν άμεσο πόντο. Τότε είναι που το μυαλό τρέχει προς την επιτυχία και είναι πολύ νωρίς. Τότε είναι που δε μπορείς πια να παρακολουθήσεις την μπάλα.

 

Η πειθαρχία του μυαλού είναι πολύ σημαντική για να ελέγξεις πλήρως τις «εύκολες» μπάλες, να τελειώνεις τους πόντους όταν έχεις κάνει όλη τη σκληρή δουλειά και να εκμεταλλεύεσαι τις ευκαιρίες.Όταν ο αντίπαλος σου αντιλαμβάνεται ότι είσαι εξαιρετικός στις κοντές μπάλες, αυτό του δημιουργεί τεράστια πίεση. Θα κάνει περισσότερα αβίαστα λάθη γιατί θα φοβάται να παίξει έστω και μία κοντή μπάλα. Τότε είναι που οι αγώνες με έναν λίγο πιο αδύναμο αντίπαλο γίνονται εύκολοι κι όχι κοπιαστικοί.

 

Και φυσικά αποκτάς φήμη ότι πιέζεις μπάλες σε κάθε ευκαιρία και οι παίκτες φτιάχνουν στο μυαλό τους κάθε είδους ιστορία για το πόσο καλός είσαι.Φυσικά είναι αδύνατον να κερδίζεις κάθε ευκαιρία για πόντο, αλλά στο μυαλό τους θα φαντάζονται ότι μπορείς. Είναι αρκετό ότι χτυπάς ή τελειώνεις περισσότερες κοντές μπάλες από έναν μέσο παίκτη κι αυτό θα το προσέξουν.Τότε αποκτάς αυτοπεποίθηση και γίνεσαι καλύτερος και πιο χαλαρός όταν παρουσιάζεται μια ευκαιρία. Το ποσοστό της επιτυχίας θα ανέβει περισσότερο. Θα παίζεις εξαιρετικό τένις. Και η πηγή όλων αυτών είναι το πειθαρχημένο μυαλό στο σημείο επαφής με τη μπάλα. Κι επιτέλους θα μπορείς να κοιτάς τη μπάλα όπως οι επαγγελματίες!

 

http://www.tennismindgame.com/watch-the-ball.html

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 13 Ιούνιος 2014 13:24
 
U.S. Professional Tennis Association  Tennis Europe  International Tennis Federation  Little Tennis USPTA  USTA  iCoach  Play & Stay 
LTA, British Tennis  The Bailey Method  U.S. Pro Tennis Shop  Advanced Coaching Education  Mental Edge International  Tennis Australia  Tennis 10s