• Greek
  • English (United Kingdom)
Αντιμετωπίζοντας τους τραυματισμούς PDF Εκτύπωση E-mail
Αθλητική Ψυχολογία
Συντάχθηκε απο τον/την Βασίλης Καραδημητρόπουλος   
Τρίτη, 16 Νοέμβριος 2010 09:18

 

Είτε πρόκειται για ένα ξαφνικό σύμπτωμα κατά τη διάρκεια του αγώνα ή το αποτέλεσμα συνεχούς παιχνιδιού, οι τραυματισμοί είναι κάτι που ο κάθε παίκτης πρέπει να αντιμετωπίσει. Αντίθετα όμως με τους επαγγελματίες δεν έχεις στο γήπεδο κάποιον φυσιοθεραπευτή να σε βοηθήσει κι έτσι ο απλός παίκτης μπορεί να επηρεαστεί πιο δυσμενώς. Οι φουσκάλες, οι κράμπες και το διάστρεμμα δεν απειλούν σοβαρά την υγεία σου, σου αφαιρούν όμως την αυτοσυγκέντρωση, τη διασκέδαση και την αυτοπεποίθηση σου. Όλοι οι παίκτες χρειάζονται ψυχολογικά όπλα για να αντιμετωπίσουν αυτές τις μικροενοχλήσεις και να αποφύγουν μείωση της απόδοσής τους. Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις έναν τραυματισμό και ταυτόχρονα να είσαι ανταγωνιστικός στο παιχνίδι σου; Ορίστε μερικές συμβουλές πώς να παίζεις τραυματισμένος και να κερδίζεις.

tennis-injuries1

Προετοιμασία με νοερή απεικόνιση

 

Εάν αντιμετωπίζεις τραυματισμό πριν από τον αγώνα, πρέπει να τον συμπεριλάβεις στην προετοιμασία σου. Ενώ η νοερή απεικόνιση πριν τον αγώνα χρησιμοποιείται συνήθως για να οξύνει τις αισθήσεις και να νιώθεις έτοιμος για τις ικανότητες και τη στρατηγική σου, βάζοντας σε αυτή τη διαδικασία και τον τραυματισμό σου, μπορεί να σε βοηθήσει να το αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά. Μπορείς να πεις στον εαυτό σου: «το δάχτυλό μου πονάει τώρα, αλλά παραμένω χαλαρός, κρατάω την αυτοσυγκέντρωση μου σε κάθε πόντο και θα εκτελέσω τα χτυπήματά μου». H νοερή απεικόνιση μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί για να εξαλείψει τον φόβο ότι θα ξανατραυματιστείς ενώ έχεις μόλις επανέλθει από ένα πρόσφατο πρόβλημα.

 

Αναζήτησε τη δύναμη μέσα από την πρόκληση

 

Οι μικροτραυματισμοί εάν το επιτρέψεις, θα επηρεάσουν μόνο την συναισθηματική σου κατάσταση. Εφόσον είναι μικρής σημασίας, πρέπει να δημιουργήσεις κάτι μεγάλης σημασίας για να τους εξαλείψεις. Δεν πρόκειται ποτέ να ζήσεις δύο αντίθετα συναισθήματα την ίδια στιγμή, κι έτσι αν δημιουργήσεις μία ανταγωνιστική θετική συναισθηματική κατάσταση, θα απαλλάξεις τον εαυτό σου από τις αρνητικές σκέψεις που φέρνει ο τραυματισμός. Χαμογελώντας και πείθοντας τον εαυτό σου ότι αγαπάς την πρόκληση για νίκη στον αγώνα, ακόμα κι αν έχεις ένα προσωρινό πρόβλημα μπορεί να ξεχάσεις τελείως τον πόνο του μικροτραυματισμού.

 

Σκέψου σα σκακιστής

 

Πολλοί παίκτες πέφτουν στην παγίδα «γιατί σ' εμένα;». Συγκεντρώνονται τόσο πολύ σε εσωτερικές εντυπώσεις, που ακόμα και ασήμαντοι πόνοι παίρνουν τεράστιες διαστάσεις. Κι έτσι αντί να αντιμετωπίζεις το πρόβλημα, αυτό γίνεται δεκανίκι και η αιτία για την ήττα. Η λύση γι αυτό είναι να σκέφτεσαι όπως ένας σκακιστής, να αναζητάς δηλαδή συνεχώς τον καλύτερο συνδυασμό κινήσεων (ή χτυπημάτων) για να νικήσεις τον αγώνα. Βγαίνοντας έξω από τον εαυτό σου και σκεπτόμενος τακτικές που απαιτούνται για τη νίκη, θα ξεχάσεις την αυτό-λύπηση και τον ίδιο τον τραυματισμό.

 

Μείνε ήρεμος

 

Εφόσον η μυϊκή υπερένταση αυξάνει την αίσθηση του πόνου, οι τεχνικές χαλάρωσης είναι απαραίτητες στην αντιμετώπιση - θεραπεία του πόνου. Δεν χρειάζεται να περπατήσεις σε αναμμένα κάρβουνα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να χαλαρώσεις τους μυς σου, να ανασαίνεις βαθιά και αργά μεταξύ των πόντων και να φαντάζεσαι ένα ήρεμο και γαλήνιο περιβάλλον. Κάνε ό,τι μπορείς για να κρατήσεις το σώμα σου μακριά από άγχος και πόνους.


By John F. Murray
www.tennis.com

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 13 Ιούνιος 2014 13:23
 
U.S. Professional Tennis Association  Tennis Europe  International Tennis Federation  Little Tennis USPTA  USTA  iCoach  Play & Stay 
LTA, British Tennis  The Bailey Method  U.S. Pro Tennis Shop  Advanced Coaching Education  Mental Edge International  Tennis Australia  Tennis 10s